onsdag 25 februari 2009

Dagens CL-tips

I gårdagens Champions Leagueinlägg kom jag hyfsat nära. Inter vs Man U blev mycket riktigt 0-0 och Arsenal slog Roma, men bara med 1-0. Porto överraskade dock positivt och kunde utan målvaktstavlan ha vunnit. Att Juninho är en gudabenådad frisparksskytt visste vi sedan tidigare, men jag tycker faktiskt att Valdes borde ha tagit projektilen! Konstigt att en så rik klubb som Barca inte kan köpa en riktigt bra målvakt när Valdes är en säkerhetsrisk.

Nu till dagens matcher. Den hetaste borde vara Real Madrid vs Liverpool på Santiago Bernabéu där Real i helgen visade strålande form mot Betis. Nu får visserligen nye holländaren Huntelaar inte spela men laget verkar urstarkt ändå. Jag sticker ut hakan och tippar 3-1 till Real. Målskyttar Robben, Raul och Ramos.

Chelsea vs Juventus är en annan höjdarmatch där Drogba och Anelka på topp blir tunga att möta för Olof Mellberg & co i Juves försvar. 2-0 till Chelsea.
I matchen Sporting Lissabon vs Bayern München är det dags för BM att visa vad de borde kunna. I Bundesliga har de inte imponerat men är alltid bra internationellt, mitt tips 0-1.
Villareal vs Panathinaikos, slutligen borde bli en spansk seger. Kan man hoppas att Söderstadions kelgris Eguren får spela en huvudroll? 2-0 till Villareal är mitt tips.

För övrigt tycker jag det är urdåligt av Viasat att inte sända någon av matcherna på TV 6!

Relaterat: AB, AB, AB, AB, DN, DN, SvD, SvD, SvD.

Andra bloggar om , .

2 kommentarer:

Anonym sa...

De visade ju en match på sexan i går. Varför skulle någon skaffa betalkanalerna om de ändå visar CL i sexan som bland annat ingår i boxers standardutbud?

Var istället glad att valde Barcelona som teaser. Det kan mycket väl vara världens bästa klubblag.

Dick Bengtson sa...

¤Toffe¤ Nu är det ju inte så att Comhems basutbud (med TV6) är gratis.
Jag är glad att de visade Barca även om de inte var så dominanta som jag trodde innan.