fredag 10 oktober 2008

Min startelva mot Portugal

Så här skulle jag formera laget om jag vore förbundskapten. Lite gammalt och lite nytt, skadorna gör att det faktiskt är ett gyllene läge till förändring.

MV: Isaksson. Egentligen känns han inte så stabil, jag tycker han ser rädd ut på ögonen och det är inget bra tecken. Men i brist på bättre.

HB: Fredrik Stoor. Ung, lovande och duktig offensivt.
MB: Andreas Granqvist. Gör succé i Holland. Bra med fötterna.
MB: Max von Schlebrügge. Bra på huvudet och med fötterna. Snabb för sin storlek.
VB: Behrang Safari. Stabil i Basel. Bra offensivt.

HMF: Sebastian Larsson. Dags att få den ordinarie plats han förtjänat länge. Kan genom sin arbetskapacitet även hjälpa Stoor med Ronaldo.
MMF (def): Kim Källström. Har kapaciteten. Spelar dessutom ofta försvar i Lyon.
MMF (off): Petter Andersson. Går från klarhet till klarhet. Väl värd en chans.
VMF: Samuel Holmén. Ytterliggare ett nytt namn. Går bra i Danmark.

FW1: Zlatan Ibrahimovic. Given. Sannolikt den viktigaste spelaren i laget just nu. Hoppas han kan leverera lika bra i landslaget som i Inter.
FW2: Marcus Berg. Glödhet i Holland. Väl värd en chans från start.

Om jag tror laget kommer att bli såhär? Knappast! Lars-Roland kommer att satsa på de gamla säkra korten och inte våga chansa alls. Kunde de damma av Jonas Thern så skulle de säkert göra det.

Relaterat: AB, AB, AB, SvD, SvD, DN, DN.

Andra bloggar om .

3 kommentarer:

Henke sa...

Du spelar mycket FM va?

Anonym sa...

Nu skulle jag väl knappast säga att jag är det största fanet av Lasse men å andra sidan måste du vara dum i huvet om du vill ställa det där laget på banan imorgon kväll, ingen av dom där har lirat någonting med varandra, du snackar om lite gammalt och lite nytt, det här är bara nytt.

Det känns som att du har tittat efter hur gamla de olika spelarna är för att sedan välja de yngre "förmågorna". Holmén fick dra från Sverige för att han inte platsade i elfsborg och är fan ingen startman.

De flesta av de här borde få chansen - efterhand. Man kan ju inte bara ställa ett helt nytt lag på benen.

Dick Bengtson sa...

¤Henke. Vadå FM? FM-Radio vet jag vad det är.
¤Anonym. Inte dum i huvudet, snarare lite provocerande. Du har rätt i att det är mest nytt, men ingen kräver att Sverige ska vinna med alla skador så varför inte?Holmén tog jag med i brist på bättre.