söndag 11 april 2010

Vårtecken 3 & 4

Nu är de berömda sommardäcken på plats. Det första som slår en är den sköna tystnaden som lägger sig i kupén. Volymen på stereon kan dras ned flera steg och man kan ibland skönja andra ljud utifrån än dubbarnas rasp mot asfalten. Ett vårtecken gott som något.

Vad är väl en Tiger på Masters mot en Bson på rangen? Troligen inte så stor. Skillnaden är möjligen att jag inte såg några flygplan cirkulera med banderoller som kommenterade mitt umgänge med det motsatta könet...
Idag lyckliggjorde jag en drivingrange nära mig med årets första besök. Vilken skillnad mot att slå bollar mot en vägg i en hall mot att få svepa iväg slagen och faktiskt se om de går rakt eller skruvar sig åt det ena eller andra hållet.
Testade för första gången min nya driver som inköptes på en höstrea. Jag har inte haft någon på ett tag eftersom de försök jag gjort förr om åren alltid slutat med en smärtsam skilsmässa.

Med den här godingen känns det annorlunda. Hennes smäckra linjer och smidiga kropp (i kolfiber) kommer säkerligen att glädja mig under kommande säsong. Jag tror det är en liten vårförälskelse på gång här...

Flera vårtecken läser du om här och här.

Relaterat: AB, AB, DN, DN, SvD, Exp.

Andra bloggar om , , .

Inga kommentarer: