fredag 26 februari 2010

Grabbhelg i hjorthägn

Jag brukar inte vara så personlig här på bloggen men måste bara berätta lite om förra helgens årsmöte med herrklubben Gomseglet. På några tidigare inlägg kunde ni läsa om en resa till Frankrike men nu snackar vi vinter och artificiell vildmark.

Stugan vi hyrde låg mitt i ett hjorthägn med massa kronhjortar som pulsade runt i den meterhöga snön och letade efter mat. Jag blev själv riktigt bra kompis med en av dem (eller om det var en Alaskaren?). Se själva på bilden...
Dessutom knallade det runt en massa får och vildsvin i hägnet. Kan inte påstå att jag såg något svin men de är ju inte lika utåtriktade som en C-kändis på en premiär precis...

Ägaren hade en fantastiskt spännande historia att berätta och jag kan tänka mig att många av er läsare kan dela hans dröm. Skillnaden är att han förverkligat den!
Från ett inrutat liv med jobb i näringslivet med slips som vardagsuniform till äventyrsarrangör och konservator är det ett hyfsat stort steg, eller hur. Du kan läsa mer om anläggningen här.

Hur det gick på årsmötet? I vanlig ordning en maratonföreställning men till slut kunde klubban slås i bordet och vi kunde ägna oss åt väsentligheterna som vin, god mat och en gnutta (!) god whisky.
Att vi på söndagsmorgonen fullkomligt fick släpa ut bilarna för all snö är en helt annan historia.

Relaterat: DN, DN, AB, SvD, SvD, SvD.

Andra bloggar om , , , , , .

1 kommentar:

Margareta T sa...

Skönt att ni var i ett hägn och inte riskerade att träffa på den stygga vargen! Låter som det var en härlig upplevelse. Det unnar jag dig av hela mitt hjärta.