Ett företag har beställt en undersökning över svenskarnas dusch- och badvanor. 1000 människor har intervjuats.
Av resultatet kan man dra alla möjliga slutsatser, t ex som den i rubriken ovan. Jag kan tycka det är glädjande att jag själv tillhör både den renligaste ålderskategorin, ett av de renligaste partierna och bor i ett av de renligaste landskapen... Ingen skit mellan tårna här inte!
Företaget, Hemtex, som beställt undersökningar ska troligen använda resultatet i sina marknadsinsatser. Kan man möjligen gissa att vi i Stockholm kommer att bli erbjudna extrapriser på handdukar medan smålänningarna erbjuds doftblock att hänga i bostaden?
Hemtex redovisade som en händelse sitt resultat idag, minus 44,6 miljoner efter skatt för det senaste kvartalet
Undrar hur mycket av den summan som spenderats på konstiga marknadsundersökningar?
Relaterat: DN, SvD, SvD, DI.
Andra bloggar om Moderaterna, Socialdemokraterna, reklam.
tisdag 16 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar