onsdag 17 februari 2010

Ferry & Ferry

Fram till igår var ettan på min ”Ferrytopplista” utan tvekan Bryan. Den gamle rockhjälten och frontfiguren i Roxy Music när det begav sig. Hans suggestiva röst som i samklang med Brian Enos syntar frontade gruppen som var före sin tid var en av mina favoriter då, och Bryan på egen hand tillhör fortfarande favoriterna. Att han, Bryan, alltid är extremt välklädd gör inte saken sämre (se bilden).
I dagarna har en greatest-hits-skiva med den poetiska titeln ”The Best of Bryan Ferry” kommit ut. Köp den om du inte hört honom, jag lovar att du inte blir missnöjd. En annan kanonskiva är när han tolkar Bob Dylan, skivan heter ”Dylanesque”, och kom 2007.

Nu har Bryan fått en tuff konkurrent på Ferrytoppen, nämligen Björn. Med den kylan som han genomförde jaktstarten igår och med den sprudlande energi han visade i spåret gav han mig en högtidsstund framför TVn.
Jag var lite orolig när Björndalen närmade sig men efter sista skjutstationen var det ren defilering. Stort grattis!!
När han sedan är en otroligt trevlig och rolig person gör det ju ännu lättare att tycka om honom. Att han vill bestraffa dopare med ”upprepade pungsparkar” säger det mesta om hans verbala förmåga. Hur han vill behandla kvinnliga dopare förtäljer inte historien..

Här hittar du Bryans hemsida.
Här hittar du Björns hemsida.

Relaterat: AB, AB, AB, AB, AB, AB, DN, DN, DN, DN, SvD, SvD, SvD, SvD.

Andra bloggar om , , , , , , .

Inga kommentarer: