tisdag 11 maj 2010

Saklig debatt, sa Bull

Det har väl knappast undgått någon att valrörelsen har dragit igång så smått nu. Visserligen har inga valaffischer kommit upp men i TV, tidningar och inte minst här på nätet märker i alla fall jag en nyansskillnad. Argumenten blir skarpare, tonläget lite högre och försöken att appellera på medborgarna i olika torgmöten och via dörrknackningskampanjer blir intensivare.

Många, däribland undertecknad, skulle uppskatta om debatten blir saklig, om personangreppen uteblev och vi kunde diskutera lösningar i de olika sakfrågorna.

I förra veckans nummer av vår lokaltidning, Mitt-I-Tyresö, framför Socialdemokraternas oppositionsråd ungefär samma önskan som jag, för att i nästa andetag på nytt framföra en ren lögn att det är vi i den styrande Alliansen som ställt in antagningsproven för musikklasserna i Tyresö. Ridå!

Hur förhåller man sig till det? Vänder andra kinden till och väntar på nästa tjuvsmäll? Eller knyter handen i fickan och litar på att Tyresöborna vet bättre och förstår att detta inte överhuvudtaget är ett politiskt beslut?

Jag har tidigare skrivit flera inlägg i just det ämnet och står fortfarande för innehållet i dessa.

Ett svar som stärker mig i tron att människorna i Tyresö kan dra egna slutsatser och skaffa sig en egen uppfattning i sakfrågorna, får jag när jag läser de purfärska resultaten av den årliga brukarenkäten för skola och förskola där det är minst lika många elever och föräldrar som kan rekommendera sin skola eller förskola som föregående år. Och det trots den skräckpropaganda som oppositionen sprider där de försöker utmåla oss Moderater som de onda som vill försämra skolan och förskolan...

Andra bloggar om , , , , , .

Andra bloggare skriver: Persson, Kjellberg.

Inga kommentarer: