söndag 8 maj 2011

Stenmark överlägsen

Jag har inte sett så många avsnitt denna omgång av ”Mästarnas Mästare”, men ikväll tittade jag. Man kan ju inte annat än beundra Ingemar Stenmark. Femtiofem år gammal är han överlägsen sina yngre konkurrenter. Vissa av dessa, som Pekka Lindmark, har väl aldrig varit några träningsfantomer, men vilka grenar som än genomförs är Stenis i topp.

Jag tror att det ligger till så att han, så fort han fick reda på att skulle vara med, ökade sin träningsdos för att hävda sig. Har man vinnarskalle så har man!

Annars är det kul att en sådan kille som Kenny Bräck fortfarande hänger kvar, med tanke på den fruktansvärda krasch han var med om. Att bohemen Pekka åkte ikväll var väl inget att förundras över, snarare att han hängt sig kvar så länge. 
Lite besviken är jag allt på Hanna Ljungberg som jag faktiskt trodde skulle kunna bli tvåa, efter den omöjlige från Tärnaby.

Om nu inte själva konceptet, som förra gången knäckte den moraliska vinnaren Louise Karlsson, ställer till det, borde Ingemar vinna denna omgång lika överlägset som han vann i storslalom på sin tid.

En omöjlig tanke, jag vet, men visst skulle det vara kul med en liknande tävling mellan nu aktiva atleter?
Vad tror ni om ett startfält med Marcus Hellner, Oscar Carlén, Carolina Klüft, Zlatan Ibrahimovic, Anja Persson, bröderna Sedin, Caroline Seger, Veronica Vagner, Charlotte Kalla, Helena Ekholm och Robin Söderling?

Relaterat: AB, AB, AB, Exp, Exp, Exp, DN, DN, SvD.

Inga kommentarer: