tisdag 24 maj 2011

Rosorna krigar - igen

Ett nytt ”Rosornas Krig” har brutit ut. För vilken gång ordningen har jag tappat räkningen på. Thomas Boström har skrivit en bok där han ”avslöjar” diverse ”sanningar” om hur det gått till bakom kulisserna inom Socialdemokraterna.
Inte minst hur det gick till när Mona Sahlin manövrerades ut och Håkan Juholt till sist valdes till hennes efterträdare.

Bodström berättar också om hur illa Peter Eriksson från Mp och Lars Ohly går ihop. Vilken tur då att de rödgröna förlorade valet!

Sedan har han faktiskt bland skvallret några konkreta förslag på hur (S) ska förnya sig. Mig spelar det rakt ingen roll hur de gör, men om jag vore sosse skulle jag allvarligt fundera på förslaget att kapa banden med LO och byta namn till Socialdemokratiska partiet. Det första förslaget skulle öka trovärdigheten och det andra ge en modernare image.

Varför gör han då detta? Jag kan se två möjliga skäl. Antingen vill han distansera sig från Juholt och hans gäng, för att vid ytterligare en valförlust göra comeback som en räddande ängel. Eller så vill han helt enkelt tjäna pengar. Eller kanske bådadera...


Relaterat: AB, AB, AB, AB, AB, DN, DN, DN, DN, SvD, SvD, SvD, Exp.

Inga kommentarer: