onsdag 6 oktober 2010

Google - Nya Spectra?

Google är det företag som flest ungdomar vill arbeta hos. Google är utifrån sett en drömarbetsgivare med massa förmåner som gym, gratis mat och gratis tvättstuga på jobbet.

Google har en massa bra gratistjänster förutom sin sökmotor, mail, webbläsare, kartor och inte minst just detta bloggverktyg. 
De håller också på med en massa spännande och gigantiska projekt. Vad sägs om att scanna in all världens böcker och göra dem sökbara eller att fotografera all världens gator?

Det låter ju för bra för att vara sant, eller hur? Dessutom tjänar de ofantligt med pengar.

Varför gör jag då inte vågen? Jag vet inte egentligen, men jag får upp ett ord i hjärnan: Spectra!

Har ni glömt det så var det en organisation som strävade efter ett världsherravälde och ständigt dök upp i de första James Bondfilmerna. 007 räddade såklart världen innan han drog sig tillbaka med hjältinnan, men vem är vår tids Bond?

Nu påstår inte jag att Google har en dold agenda, men erkänn att tanken svindlar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Att Google kartlägger oss och våra vanor är väl ingen direkt hemlighet. Inte heller att de sitter på en hel del makt. Men att jämföra med en (förvisso fiktiv) terroristorganisation var väl lite väl kanske (som för övrigt hette S.P.E.C.T.R.E.).

:)

Dick Bengtson sa...

#Anonym# Jag jämför inte direkt, utan försöker bara beskriva en känsla. Men erkänn att tanken kittlar även din fantasi...

Kanske ett tema för nästa Bondfilm?