fredag 24 juli 2009

Kommunpirater

Piratpartiet funderar på att ställa upp även i kommun- och landstingsvalen 2010. I vissa kommuner såsom Nyköping har man redan beslutat sig.
Jag vet inte hur aktiva piraterna är här i Tyresö, men skulle de ställa upp och ta sig in i fullmäktige är det bara att säga välkommen.

Välkommen till den lokala verkligheten där vi avhandlar skolpeng, vatten och avlopp, byggen av servicehus för äldre och belysning av gångbanor.

Det närmaste vi kommer fildelningsfrågor skulle väl vara när skolmaten diskuteras. Än så länge behöver i alla fall inte våra elever dela på filmjölken, de får varsin tallrik. Undrar vad Piratpartiet tycker om det?

Relaterat: AB, SvD, SvD, Exp.

Andra bloggar om ,, , .

3 kommentarer:

Leo sa...

Tur att du skriver med glimten i ögat. Annars hade jag blivit lite orolig över hur dålig koll du har på dina politiska "motståndare".

Piratpartiet driver inte främst frågor kring en reformerad och balanserad upphovsrätt (eller fildelning som du skriver).

De driver frågor kring medborgarrätt, integritet, rättssäkerhet, informations- och yttrandefrihet. De senare går absolut att applicera på de flesta frågor.

Därmed inte sagt att jag ser att kommunfullmäktige är bästa stället att driva de frågor som PP driver.

Dick Bengtson sa...

¤Leo¤ Vem har sagt att politik måste vara tråkigt?
Jag är inte riktigt säker på om PP är mina "politiska motståndare".

Att vi inte har samma åsikt när det gäller upphovsrätten (det låter bra när du skriver "balanserad") är klart men vad PP tycker om samhällsfrågor i övrigt tror jag inte ens de vet själva. Det kanske går att samarbeta kring en del??

hans donnerborg sa...

vi vet vad vi står for oxo i lokala frågor

open scource - mindre licenspenga til MS-
frihet - alla kan läsa kommun tekster

ingen hot mot rettigheter - homo - afrikaner eller dansker - du er velkommen
Hans i Åstorp som oxo stiller op til kommun valet