måndag 22 september 2008

Ryder Cup – strålande underhållning

Ägnade en del av kvällen igår till att se upplösningen av årets Ryder Cup i golf. USA vann mot Europa och vi fick se massor av spektakulära slag från båda lagen. Alla ni som spelar golf vet hur svårt det är i verkligheten. Trots, eller på grund av, att Tiger är skadad och inte deltog så spelade USA som ett lag och många för mig okända storheter presterade spel i världsklass.
Den observante läsaren noterar att jag i rubriken talar om underhållning och inte om sport. Det är rätt uppfattat för hur mycket jag än tycker om golf, både som spelare och åskådare, så kan jag inte för mitt liv kalla något där mer än hälften av det segrande laget består av medelålders lönnfeta gubbar, i några fall kedjerökande sådana, för sport.
Därmed tycker jag också att de som av någon outgrundlig anledning kämpar för att golf ska bli en OS-gren ska lägga ner kampanjen och sticka ut och jogga istället. Golf är världens roligaste spel och det räcker för mig!

Läs mer: SvD, DN, AB, AB.

Inga kommentarer: