söndag 26 augusti 2012

Att twittra eller inte twittra


Två av mina partikompisar har råkat i medialt blåsväder för att den ena fällt en kommentar kring socialdemokraten Nalin PekgulTwitter, som av de flesta uppfattas som rasistisk, och den andra har på olika sätt hyllat detta inlägg.

I och för sig tror jag ingen av dem menade något illa, men sådana kommentarer eller inlägg är absolut inte ok. Dessutom skadar det såklart partiet.
Även om man tycker saker som privatperson, måste man inse att på sociala medier tolkas allt utifrån den roll man har i yrkeslivet särskilt om man i andra frågor deltar i debatten som till exempel förtroendevald.

Personligen är jag inte ett dugg intresserad av Twitter. Jag tycker det är ett totalt meningslöst sätt att kommunicera på ett snuttifierat sätt.
Att dessutom ha ett flöde kopplat till mobilen skapar en stress, och kanske gör den stressen att man ibland slänger iväg inlägg utan att tänka igenom det hela vägen.
När inlägget väl ligger ute är det för sent att backa, även om man raderar. Det finns alltid någon som tar en skärmdump och då finns misstagen bevarade.

Därför är det bättre att göra som jag gör. Jag skriver mina blogginlägg i Word innan jag publicerar dem. Då får jag möjlighet att göra en sista finputsning och redigering, och på så sätt undvika eventuella grodor.

Relaterat: SvD, SvD, SvD, DN, Exp, AB.

Andra bloggar om, , , .

Inga kommentarer: