tisdag 8 februari 2011

Stenarna tappar cred

För några dagar sedan åkte jag förbi en busshållplats och skymtade som hastigast en bild av Mick Jagger och Stoneslogon på reklamplatsen, ni vet den med tungan. Jag hann däremot inte se vad eller vilka de gjorde reklam för.

Igår när jag slötittade på TV fick jag i ett reklamavbrott svaret, Dressmann. Dressmann! Rolling Stones gör alltså reklam för Dressmann. Helt obegripligt!

För mig har alltid Stenarna symboliserat det rebelliska. Att inte inordna sig i etablissemanget. Att stå på ungdomens sida i revolten mot föräldragenerationen.

När de nu gör reklam för det mest tråkiga och slätstrukna varumärket för vuxna gubbar inom svensk konfektion så känns det som att de sålt sina själar. Det kan väl inte vara för de norska pengarna?

En sak är säker, Uffe skulle aldrig sjunka så lågt!


Relaterat: DN, DN, SvD, SvD, AB, AB, AB


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Dick

ALLT var bättre förr... :-)

/ Jensa

Dick Bengtson sa...

#Jensa# Ja, och det är bara du och jag som inte blivit äldre...