söndag 27 september 2009

Torsk pa Tallin?

Bloggar direkt utan skyddsnät fran en konferens med Tyresös Moderater. Vi är ett gäng hungriga och kreativa människor som akt i väg för att starta arbetet med partiets valprogram för Tyresö 2010-2014.
Det känns bra att kunna höja blicken och se lite längre fram än bara det närmaste aret. Att kunna tillata sig att lata tanken springa iväg och bli lite visionär är befriande.

Det är nu vi börjar forma de visioner som visar vad vi vill inom olika politikomraden och delar av kommunen. Vad vill vi t ex med omradet runt Tyresö Centrum? Hur vill vi fortsätta utveckla skola och förskola?

Fram emot valet ska tankarna och idéerna stötas och blötas bland vara medlemmar, bollas med vara allianskompisar och sa smaningom presenteras för väljarna.

Jag är övertygad om att Tyresöborna kommer att tycka om vad de kommer fa se och läsa och ocksa lägga sina röster för ett fortsatt ansvarsfullt alliansstyre efter 2010.

Om jag blivit torsk pa Tallin da? Nja, vad jag hunnit se pa nagra timmar sa föredrar jag fortfarande Riga. Men i den fragan är jag ju knappast neutral...

Andra bloggar om ,, ,.

Inga kommentarer: