tisdag 17 mars 2009

Back in business

Har ägnat helgen till att flytta. Villapriserna i Tyresö föll med 8 procent under december-februari enligt SCB. Det kanske stämmer, men köper man något annat i samma område så blir ju facit ett nollsummespel.
I vilket fall så kan jag rekommendera att flytta oftare. Man samlar nämligen på sig massa prylar över åren som när flyttorken tryter hamnar på återvinningen eller, som i mitt fall, doneras till Lettlandshjälpen. Alla tjänar på rockaden, jag som får ökade utrymmen för ny konsumtion, handlarna som får sälja nya prylar till mig och, inte minst, barnen i Lettland som får hjälp till en drägligare tillvaro. Lysande, eller hur?

Om jag inte tillhörde dem som tror på människans förmåga att fatta egna beslut skulle jag nästan vilja lagstifta om en obligatorisk flytt minst var tionde år!

Relaterat: DN, SvD.

Andra bloggar om , .

Inga kommentarer: