onsdag 21 augusti 2013

Blås Annie, blås!

Socialdemokraterna påstås ha en ”hemlig” plan inför valet. Planen skulle bestå i att knäcka Centerpartiet så att de tappar sin plats i riksdagen, vilket skulle minska Alliansens chanser till fortsatt regeringsinnehav rejält.

En ganska naturlig strategi, skulle jag vilja påstå. Jag antar också att strategerna inom C och KD har förutsett detta drag och förberett moteld.

Annie Lööf bjuder nu in Stefan Löfven till debatter runt om i landet. Ett bra och proaktivt drag!

Det ska bli väldigt intressant att se om Löfven verkligen vågar anta utmaningen och väljarna därmed faktisk får chansen att både se och höra honom.

Jag tror att en debattserie mellan Annie Lööf och Stefan Löfven kan gynna både Alliansen och Centerpartiet. Dels för att jag tror att C har en trovärdig tradition som ett parti för landsbygden, men även för att varje gång Löfven tvingas debattera så kommer allt fler att inse att han inte är ett statsministerämne. Dessutom är jag övertygad om att S skattehöjningar inte går hem där heller.

Undrar f ö hur kul medias rubriksättare kommer ha med en ”lövkamp”?

Relaterat: SvD, SvD, SvD, SvD, DN, AB, AB, AB.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du låter som en politiker.

S tänker bibehålla det femte jobbskatteavdraget. Stefan Löfvén är inget statsministerämne. C har lämnat landsbygden.

1 rätt av 3. Vi får se hur det går för dig nästa gång.

Ha en bra torsdag.

Dick Bengtson sa...

#Anonym# Du har ett rätt. Jag är politiker, åtminstone på deltid.

Ha en bra torsdag du också.

Anonym sa...

Dick.

Jag skojade med dig i öppningen. Visst är du politiker, det har jag sett.

; )

F ö är det rätt kul att slänga käft med dig.