fredag 21 december 2012

Idag vänder det

Idag är det årets mörkaste dag. I morgon börjar dagarna sakta men säkert gå mot ljusare tider. Man kan fråga sig om det blir annat som vänder från och med nu?

Svaret får bli min personliga önskelista inför 2013. Håll till godo.

Jag tror att framgångskurvorna för SD kommer vända nedåt. Väljarna börjar genomskåda deras mörka politik.

Jag tror också, inom samma ämnesområde, att den uppenbara rädslan i mitt eget parti att på allvar diskutera människors oro och rädsla inför invandringen och invandrare kommer att vända. Vi är ett lyssnande parti som tar vanligt folk på allvar.

När det gäller lågkonjunkturen och krisen i södra Europa, så är det kanske för mycket att begära att den skulle vända. Får man hoppas på att den nedåtgående kurvan börjar plana ut?

Talibanernas inflytande i Afghanistan och Pakistan vänder sakteliga nedåt. Människor blir allt mer upplysta och inser att diskriminering och förtryck av flickor och kvinnor inte leder till något positivt.

Jag hoppas och tror också att EU slutar att lägga energi på nationella angelägenheter som hur vi smaksätter vårt snus, och istället vänder sitt intresse till frågan hur vi kan banta det gigantiska jordbruksstödet.

Motgångarna för Bajen vänder till framgång. Den här säsongen är Kennedy med från start.

Till sist. På det personliga planet kommer mitt golfhandicap att vända nedåt. Några nya klubbor och sen jä-ar…

Ha en riktigt GOD JUL kära bloggläsare!

Relaterat: DN, DN, SvD, SvD, AB, AB.

Inga kommentarer: