måndag 26 november 2012

(S) löser ungdomars arbetslöshet på sitt sätt

Socialdemokraterna drar varje år in nästan 100 miljoner till partiet och SSU genom att sälja diverse lotter.
Nu kommer det fram att man använder sig av säljbolag som utnyttjar ungdomar och dessutom inte har kollektivavtal.
Partiets bolag gömmer sig bakom det intetsägande namnet Kombispel, som även säljer lotter åt en annan gren av rörelsen, nämligen PRO.
Det finns, förutom från Svenska Spel, massor med andra lotter som säljs till förmån för Hjärnfonden, Cancerfonden eller liknande, med den skillnaden att de är tydliga med avsändaren.

Jag undrar hur många det är som köpt Kombilotter eller Femmanlotter utan att veta var nettot går? När jag ägde och drev spelbutik, försökte de få min butik att sälja, men när jag påpekade att jag inte hade minsta lust att stödja (S) backade de direkt. Däremot berättade aldrig säljarna vem som var deras uppdragsgivare.

Att använda säljbolag utan kollektivavtal, är det melodin för ”Nya framtidspartiet”? Att dessa bolag utnyttjar arbetslösa ungdomar, är det Stefan Löfvens sätt att minska ungdomsarbetslösheten?

Relaterat: DN, AB, AB, SvD, SvD, Exp.

2 kommentarer:

Cut-throat politics sa...

Har själv jobbat på Pro Voice på motorlotteriet och det var den sämsta arbetsplatsen jag varit på och tro mig när jag säger att jag varit på många.

Cheferna uppmanade oss att pressa kunderna till att säga ja,utnyttja deras svagheter och även skriva avtal med kunder som endast gett tveksamma signaler om att de vill köpa en produkt,hellre att vi säljer 10 produkter varav 4 visar vara felaktiga och vi missar en order än att vi bara säljer 5 ordrar men att alla är gjorda på ärligt vis sa chefen.

Lönen var usel också och hela kulturen i allmänhet var riktigt rutten.

Driver själv en blogg om politik på

http://shockandawetactics.blogspot.se/

Gå gärna in och kommentera!

Mvh Shock and Awe

Dick Bengtson sa...

#Shock and..# För det första är det anmärkningsvärt att (S) använder sig av den typen av företag.

För det andra är det skrämmande att de överhuvudtaget existerar med dessa metoder. Det tyder ju tyvärr på att det faktiskt fungerar. Annars skulle de självdött för länge sedan.