Varför blir man inte förvånad? Flög själv med bolaget till England för en tid sedan. Skälet var endast att man landar i Stansted vilket passade bra för vår slutdestination.
Man ska ju få känslan att detta bolag är det billigaste men egentligen blir hela resan en pärs. Ända från det att du börjar bokningen på den minst sagt krångliga hemsidan känns det olustigt.
Det är helt omöjligt att få reda på det totala slutpriset innan man tröskat sig igenom alla möjliga och omöjliga tillägg och val.
Vill-du-kliva-på-först-tillägg? Vill-du-ha-bagage-med-dig-tillägg? Vill-du-inte-ha-vår-dyra-försäkring-avdrag? Våga-inte-checka-in-försent-tillägg?
I slutändan står man där med en inte alls så billig biljett och tappar en del av den härliga förväntan man borde ha inför en nöjesresa.
Känslan är mer att man står med mössan i handen, bockar och säger: "Tack Mr Ryan för att lilla obetydliga jag får flyga med era trånga plan med plastdynor". "Tack för att jag får lyssna på det ständiga bombardemanget av ”amazing offers” som den stackars besättningen försöker pracka mig."
Jag tror inte det blir några fler resor med dig, Mr Ryan!
4 kommentarer:
Flygplatsen var stängd på grund av dimma. Vad skulle de ha gjort? Landat i protest utan någon som helst hjälp av flygledning eller kanske segla runt hela natten runt flygplatsen?
Var inte så bortskämd.
Just det! Begär aldrig att hamna i rätt land när du köper en resa. Bortskämd var ett bra ord i sammanhanget...
Begär inte att få landa överhuvudtaget! Var tacksam!
Är oxå egen företagare och flyger med dom 2-3ggr per år, utan problem. Hela firman (13 pers) ToR till Riga för 2 000 spänn, inte så farligt om du frågar mig!
Men det är klart att man hellre lägger 4 000 kr/pers och flyger med SAS som aldrig kommer i tid och som är rätt duktiga på att slarva bort bagage!?!?
// M
Jag har också flugit till Riga utan problem, men det är den där känslan jag vill komma åt. Att Ryanair kanske inte slarvar bort bagage, kan det bero på att deras tillägg för incheckade väskor är så dyrt att det låga biljettpriset äts upp?
Har även flugit med Norwegian och det var en helt annan känsla när man talar om service.
Att dessa passagerare blev fly förbannade kan bero på att ingen hade berättat om dimman och de ändrade planerna.
Skicka en kommentar