torsdag 18 april 2013

Stolt men långt ifrån klar

Under dagens Kommunfullmäktige i Tyresö behandlades bland annat kommunens årsredovisning för 2012.
I vanlig ordning har informationsenheten gjort ett bra arbete och skapat en tydlig och snygg skrift, som finns att läsa i sin helhet i både tryckt och elektronisk form.
Jag valde den här gången, tillsammans med några av mina kollegor, att inte gå upp i talarstolen och slå mig för bröstet över kultur- och fritidsnämndens resultat. Om jag hade gjort det hade jag sagt ungefär så här:

Självklart är jag stolt över den fantastiska personalen som skapar så mycket bra verksamhet, främst för Tyresös barn och ungdom.

Självklart är jag glad att vi klarade de mål vi satt upp. Exempelvis har kön till Kulturskolan kortats till max sex månader för förstahandsvalet. Kanonbra!

Självklart tycker jag det är bra när fördelningen mellan flickors och pojkars aktivitetsgrad är så jämn som 45/55. Det är långt ifrån alla kommuner som har.

Självklart är jag glad över att vi återigen klarat budgeten utan att skära i verksamheten.

Men allt det där är historia och jag föredrog att se framåt och fortsätta förädla verksamheten, istället för att tala om saker jag inte kan påverka längre.

Relaterat: SvD, SvD, DN.

Andra bloggar om, , , , .

Inga kommentarer: