fredag 27 juni 2014

Vilka vinner VM till slut?

Nu när damm och rök lagt sig efter gruppspelet, tvingas jag konstatera att än så länge har jag inte rosat tipsmarknaden. 8 rätt av 16 möjliga i mitt första tips.

Jag tror dock inte att det fanns särskilt många som klarade alla rätt. Vem trodde till exempel att Costa Rica eller Grekland skulle gå vidare. En kul (?) parentes är att just de två möts i åttondelen vilket innebär en av dem i kvartsfinal. De största besvikelserna för mig är såklart Italien och Spanien. Vem hade trott att de skulle vara utslagna redan nu.

De som överraskat mest positivt på mig är framförallt Holland, Mexiko, Frankrike och Chile. Jättesynd, förresten, att de två förstnämnda möts redan i åttondelen.

Brasiliens lagkapten, Thiago Silva
Men skam den som ger sig.
I semifinalerna tror jag att det blir Brasilien och Tyskland i den ena. I den andra sticker jag ut hakan och tippar Mexiko vs Belgien. Båda dessa spelar en kul fotboll och jag tror att Mexiko kan skaka Robben och kompani. Även där hade jag ju fel. Det verkar inte som att försvararna lärt sig att han bara kan gå åt vänster.
Om Belgarna kan ta hand om Messi, så har övriga argentinare inte imponerat.

I finalen får vi sedan se Brasilien mot Belgien och där får FIFA som de vill. Hemmalaget vinner.

Frågor på det?

Relaterat: DN, DN, DN, DN, DN, DN, DN.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du bjussade på att jag gjorde mitt tips efter de första matcherna hade spelats.

11-8 till mig.

; )

USA var en chansning som gick hem.

Tjingeling

Dick Bengtson sa...

#Tugga# Grattis! Mitt semifinaltips har ju redan spruckit.

Vilka blir finallagen, tror du? Jag bjuder på att du har mer info än jag hade...

Anonym sa...

Det är jättesvårt men efter lite tankeverksamhet (om jag har någon) chansar jag på Colombia och Argentina.

VM spelas ju ändå i Sydamerika och då tar sig de lokala lagen ända fram.

Tjingeling
Tugga