fredag 16 november 2012

SD vs Ryanair

Tappar Ryanair kunder p g a ständiga skriverier om extraavgifter och oförskämd service mot sina resenärer? Knappast, även om man tycker att det borde vara så. Nej, vi finner oss i att forslas som boskap efter att ha svettats framför bolagets obegripliga bokningssystem, där det enda som är säkert är alla ”extraavgifterna” som ramlar på i takt med att vi kommer närmare slutet av bokningen.

Att ta betalt för ”internetincheckning”, där jag gör jobbet själv. Bara det. Vi åker med dem i alla fall, därför att de hittat nyckelordet: Billigast!

Någon som tror att IKEA tappar kunder även om det framkommit att fångar i gamla DDR tillverkat otaliga Billy och Olga? Nej, inte det heller. De har också hittat samma nyckel som Ryanair: Priset!

Någon som tror att SD kommer tappa i opinionen p g a  de huvud inom SDs ledarskikt som nu rullar som bowlingkloten på kvällens discobowling i Avesta? Förmodligen inte. Åtminstone på medellång sikt. De har nämligen också hittat en nyckel för de som letar enkla lösningar på samhällsproblem: Invandringen och invandrarna!

Som jag skrev i förra veckan innan ”järnrörsgate” drog igång, tror jag att medicinen mot SDs uppgång är att vi andra som är engagerade politiskt vågar diskutera sakfrågorna och inte ducka i rädsla för rasistspöket.

Därför gäller det inte att vaggas in i villfarelsen att den turbulens som nu råder i partiet ska s a s ”sköta jobbet”. Nej, nu gäller det att dra igång en debatt i sakfrågorna.

Jag kommer att återkomma om dem, var så säker.

Relaterat: DN, SvD, SvD, SvD, SvD, SvD, SvD, SvD, AB, AB, AB.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit med i M. I den föreningen så hörde jag samma typer av tongångar som man nu anklagar SD fär. Men då var man nyktra och i föreningslokalen. Bl.a därför lämnade jag min M-förening.

Dick Bengtson sa...

#Anonym# Det var tråkigt att höra, och jag beklagar det. Tyvärr finns det rötägg i alla partier.
Frågan är bara var de är mest förekommande?