Kalaset gick på 4 miljoner och diverse PR-konsulter förfasas över slöseriet. Varför det? SKTF, som byter namn till Vision, är en medlemsorganisation och därmed är det såklart medlemmarna som ska avgöra saken.
Om man talar om skattemedel, såsom i en kommun kan den debatten möjligen vara mer befogad.
Självklart ska man vara rädd om medborgarnas pengar, men å andra sidan måste man även i en kommun kunna ordna lustifikationer för sin personal.
Vi vill ju ha kompetent folk, och även om kanske ingen väljer en viss kommun för personalfesterna, så är sådana viktiga för vikänslan och ett litet plus vid nyrekryteringar.
Sedan behöver ju kanske inte varje kuvert kosta 5 000, men SKTF, förlåt Vision, kanske tycker det är värt det. De fick ju t ex gratisreklam för sitt nya namn på denna välbesökta blogg.
Kanske är det här liten en motvikt till debatten om feta VD-löner i lönerörelsen som startade idag?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar