måndag 30 november 2009

Skitmåndag

På väg till innebandymatchen mellan TyresöTrollbäcken och Täby, lite försenad, tar bilen hela vägen in till Eriksdalshallen.
Väl där gäller det att hitta P-plats snabbt. Svänger in på en tvärgata, noterar i bakhuvudet en skylt med parkeringsförbud men eftersom det står massor av bilar där redan måste jag väl ha noterat fel. Hittar den sista luckan, baxar in bilen och kommer precis till matchstart.

När jag kommer ut efter matchen har jag såklart fått P-böter, liksom alla andra på gatan...

Lägg till ruggig november och att TTIBK förlorar matchen trots ledning flera gånger så får ni en riktig skitmåndag!

Men, om en månad vänder det och kan bara innebandygrabbarna hålla sig från utvisningsbåset kan säsongen bli bra ändå. Och det pinsamma faktum att jag blev 550 kronor fattigare har jag säkert glömt till våren...

Andra bloggar om , , .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lol, kära du. Är det där din definition av en skitmåndag? Nej, vännen, det kunde ha varit så himla mycket värre.
Hoppas din tisdag var bra nog för dig, puss <3

Dick Bengtson sa...

Min tisdag? Lite bättre, tog en lektion i Skip-Bo, måste bli bättre snart..;)

Anonym sa...

Du kommer aldrig att lära dig. Det här är ett spel för begåvade man måste åtminstone ha fyllt fyra år för att klara av det och ha någotsånär bra sifferminne